بهترین-شغل-برای-خانم-ها

 

 

چه  شغلی برای زنان مناسب است؟ بهترین ببازار کار برای خانم ها چیست؟ ایده های پولساز برای کسب درآمد بانوان کدام است؟ چه کاری میتواند برای زنان خانه دار درآمد زیادی را به ارمغان بیاورد؟ چطور با بچه یک شغل مناسب پیدا کنیم؟

اگر به دنبال بهترین شغل برای زنان هستید در این مقاله فوق العاده همراه ما بمانید چرا که قرار است بهترین ایده های ممکن برای کسب درآمد بانوان را با هم بررسی کنیم!

 

 

 

 

 قبل از هر چیز بگوییم که اگر واقعا تصمیم دارید با توجه به ویژگی های روانشناسانه، جامع شناسی و مطابق با فرهنگ موجود در ایران بهترین کسب و کاری که میتواند پول زیادی را برای ما خانم ها به ارمغان بیاورد را بشناسید همین الان وارد آدرس زیر شوید، چرا که استاد عزیزم جناب نیکبخت، از منظر علووم انسانی به موضوع بهترین شغل برای خانم ها پرداخته اند:

https://bememim.com/best-job-for-women/

 

 

بعد از بررسی سایت بالا بپردازیم به مطالب مخصوص به خودمان!

 

 

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کاری هستید و می خواهید کارآفرینی کنید، راهی که برای رسیدن به موفقیت وجود دارد، انتخاب ایده های تجاری مناسب است. در این مقاله از دکتر چک به ایده های بسیار جالب و بهترین مشاغل برای خانم ها اشاره کرده ایم که شما به عنوان فردی که جویای کار هستید می توانید این ایده را برای خودتان انتخاب کنید.

همین الان مطالعه کن: افزایش هوش هیجانی با 8 تکنیک از آنتونی رابینز!

 

بی شک، ایده شغل برای زنان یک قدم بزرگ محسوب می شود. حتی بزرگ ترین کار آفرینان هم در هنگام تصمیم گیری درباره انتخاب ایده کسب و کار خود به مشکل برمی خورند و این فرآیند زمانگیر خواهد بود. اما نباید از این بابت نگران باشید!

قبل از تصمیم گیری و خواندن مقاله، اول به سئوالات زیر جواب دهید:

  • هدفتان از برپایی این کسب و کار چیست؟
  • به چه چیزی علاقه دارید؟
  • چه استعدادها و نقاط ضعفی دارید؟
  • دوست دارید چه چیزهایی یاد بگیرید؟
  • روزانه چند ساعت زمان آزاد دارید؟

 

 

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان یکی از آن مواردی است که در این چند ساله که در تحریم و شرایط خاصی از اقتصادی قرار داریم همیشه بر سر زبان بوده اند و کسب و کار زنانه  در این دوره افزایش زیادی پیدا کره به همین خاطر باعث شده اند که افراد د هر شرایطی با هر وضعی به دنبال راهی باشند تا بتوانند برای خود کسب و کاری را آماده و راه اندازی کنند که بتواند برای آنها راه حلی برای بهتر زندگی کردن قرار بگیرد و باعث شود که انها به شغل اول و دوم خود برسند و از نیاز مادی و معنوی در اسایش قرار بگیرند و به شرایطی آرمانی برسند که با استفاده از همین مور به خواسته های خود برسند و در شرایطی بهتر قرار بگیرند.

 

کار در خانه برای خانم ها همیشه یکی از نیاز هایی بوده است ک در اولویت قرار گرفته است و افراد برای هر فاکتور و هر منظری باید به دنبال آن بشند تا بتوانند به خواسته های باطنی خود برسند ام افتتاح یک کسب و کار زنانه جدید از آن جیزی که فکر می کنیم سخت تر است اگر فرایند ها به دقت انجم گیرد و همه ی کسب و کار ها نیازمند ایده هایی است که باید قبل از هرچیزیز وجود داشته باشند تا با استفاده از آن به خواسته های خود برسند.

 

بله کار در خانه یکی از آن مواردی است که بسیار گسترش یافته و در راستا هایی قرار گرفته است که باید بیشتر به آن توجه شود تا بااستفاده از مهارت های موجود خنم ها در راستایی قرار بگیرند که ب استفاده  آن بتونند بهترین ها را خلق کنند.

 

بخوان: چگونه با تدریس پاره وقت به درآمد شگفت انگیز برسیم؟

 

 

 

مشاغل البته شغل هایی که خدمتتان معرفی می کنیم ننزل را دارید و یا شغلی دارید و برای کسب درآمد بیشتر به دنبال شغل دوم می گردید ،این مقاله را حتما تا آخر به دقت مطالعه کنید.

اصولاً با گسترش فضای مجازی مشاغل پر درآمد برای خانمها و آقایان به وجود آمده است. شما اگر کارمند و یا خانه دار باشید می‌توانید از این شغل ها استفاده کنید.

شما هرکاری را که انتخاب کنید می توانید آن را در اینستاگرام به فروش برسانید و پس از مدتی اگر اصولی کار کنید، به قدری موفق خواهید شد که می توانید در فضای اینترنت نیز فعالیت کنید و برای خودتان سایت هم راه اندازی کنید و روز به روز فروش خودتان را افزایش دهید.

در این شرایط به قدری کار شما رشد خواهد کرد که اگر شما کارمند باشید بدون هیچ شکی کار خودتان را رها می کنید و تمام تمرکزتان را روی کاری که راه اندازی کرده‌اید، می‌گذارید.

شما اگر چند وقت را به این صورت کار کنید پس از مدتی به تمام خواسته های خودتان می‌رسید و در نهایت جز زنان موفق در مشاغل خانگی حساب می‌آیید و قادر خواهید بود که این کسب ‌و کار خانگی زنانه‌ ای را که برای خودتان راه اندازی کرده بودید را گسترش دهید وکار برای خانم های بیشتری ایجاد کنید.

از طرفی پس از اینکه خودتان این مسیر را رفتید قادر خواهید بود کلاس‌هایی تحت عنوان اموزش کار در منزل برای خانم ها برگزار کنید و به دیگران هم این تجربیات خودتان را انتقال دهید و در نتیجه کاری کنید که راه های درامد زایی در منزل برای خانم‌های دیگر آسان تر شود و از این طریق تحول بزرگی را به وجود بیاورید.خانم ها در حوزه مدیریت خوب عمل می کنند و معمولا قوانین مدیریتی را در سطوح سازمانی کسب و کارشان به درستی اجرا می کنند.

در ادامه بهترین و پولسازترین کسب و کار زنانه را به شما معرفی می‌کنیم و آموزش کار در منزل برای خانم ها را تقدیم می کنیم.

 

شغل دوم:

شغل دوم برای خانم ها آری یا نه؟

زمانی که حرف از کار کردن و یا شغل خانم ها می شود ،خیلی از افراد عقاید مختلف و متفاوتی در این خصوص دارند ؛برای مثال به دیالوگ های زیر توجه کنید و نکرش افراد را برای آموزش کسب و کار زنانه را با دقت نگاه کرد.

 

+ حرف شاغل بودن زنان و شغل خانم ها که میشه حالم بد میشه .

  • چرا ؟

+ مادرم شاغل بود و خیلی دیر به منزل میومد و زمانی هم که برمیگشت مشغول کار توی آشپزخانه میشد .

  • مادر من هم شاغل بود ولی من این حس رو ندارم .

+ چطور ؟

  • اتفاقاً مادرم دو شغله بود ولی کیفیت مادری کردنش بالا بود .

+ مگه میشه هم دو شغله باشه و هم کیفیت !؟

  • بله مادرم کارمند بانک بود و زمان تعطیلی ساعت کاریش ، با تعطیلی مدرسه من و خواهرم هم‌ زمان بود . با هم به منزل میومدیم و او در منزل شغل دیگه ای هم داشت .

+ هم به ما و درس هامون رسیدگی می‌ کرد، هم غذای گرم داشتیم و هم درآمد خوبی داشت .  اوضاع زندگی‌ مون هم روز به‌ روز بهتر میشد .

این گفتگوی آشنا درباره ی کسب و کار زنانه ، در زندگی همه ما با دوستان و آشنایانمون کم‌ و بیش رخ داده است. و نکته اصلی این است که نمی شود  در بسیاری امور، منکر تفاوت زنان شاغل و زنان خانه‌ دار شد .چون کار در خانه برای بسیاری از آنها اسان تر است.

قطعاً نمی توانیم برای اینکه بگوییم کدام بهتراست مرز و دلایل معینی تعریف کنیم ! شاغل و خانه‌ دار بودن زنان هر کدوم ، معایب و محاسنی داره که با درایت و کاردانی آنان معایبش قابل کاهش و محاسنش ر میشود روز به‌ روز افزایش داد.

هدف ما در این مقاله بحث پیرامون این موضوع نیست (باید زمانی دیگر و جایی دیگر این موضوع رو بررسی کنیم). بلکه به این دلیل مطرحش می کنیم که بگیم دغدغه بیشتر زنان شاغل (خصوصاً اگر همسر و مادر هم باشند) با آقایان شاغل تفاوت‌ هایی دارد و خودشان، خانواده و اجتماع برایشان محدودیت‌ هایی قائل هستند.

مثلاً به آقایی که تا ساعت 11 شب سر کارهست میگویند زحمت‌ کش؛ اما عدم حضور یک خانم تا این ساعت در منزل ، ایجاد اختلالاتی در وظایف دیگرش میکند. زنان شاغل ما اگر بعد از همسر یا فرزند خودشان به منزل برسند، هجوم فشار آنان را خسته میکند ولی در مورد آقا این قضیه متفاوت  است

در بعد اجتماعی هم این قضیه حاکمه که در فرصتی دیگه به این موضوع می پردازیم. پس زنان کارمند که ساعات کاری معینی دارند و درآمد مشخص اگر نیاز باشد که درآمد بیشتری یا سرگرمی ای داشته باشند، چه کارایی باید انجام بدهند؟

در این مقاله می خواهیم راهکار های دومین شغل رو برای زنان شاغل کارمند ارائه بدیم؛ که هم پاسخگوی توقعات شخصی ، خانوادگی ، اجتماعی‌ شون باشه، و هم نیازشان به کسب درآمد بالاتر و پر کردن اوقات فراغتشان را برآورده کند. برای بسیاری از افراد هم با داشتن کسب و کارهای خانگی اهمیت زیادی در کسب و کار زنانه داشته باشد .

در این نوع از کسب و کار زنانه شما آزادی عمل و استقلال بیشتری خواهید داشت. زمانی که شما اقدام به راه اندازی کسب و کارهای خانگی می کنید، می توانید وقت بیشتری را در کنار خانواده خود صرف کنید. و به دلیل ساعات کاری انعطاف پذیر دراین نوع از کسب و کار شما احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

 

بنابراین در کسب و کار زنانه ،حساسیت های بسیاری وجود دارد ،اما شما میتوانید با ایجاد یک کسب و کار خانگی خوب و پردرآمد ،خیلی از حساسیت ها را کاهش دهید و بتوانید از آن،به عنوان شغل دوم درآمد خوبی داشته باشید.

 

 

زن کارمند کیست ؟

ابتدا به تعریف یک خانم کارمند می پردازیم. خانمی که در ساعات معینی از روز یا هفته به کار مشخصی برای دیگری (صاحب‌کار) می‌ پردازد. معمولاً در ازای آن مبلغی دریافت می‌ کند که نسبت به همان شغل و ساعات ، دریافتی کمتری از آقایان دارد .

نکته دوم سؤال هایی هست که در این زمینه ایجاد میشود و باید به دنبال راه‌ حل برایشان باشیم :

  • آیا در جامعه امروز ما تخصص و توانایی زنان از مردان کمتره ؟آیا کار در خانه برای خانم ها همیشه فراهم است ؟
  • آیا برای گذران زندگی در جامعه کنونی ایران ، درآمد مرد خانواده برای تمام خانواده کافیه ؟
  • آیا تمام مردان جامعه وظایف اقتصادی خودشون رو به‌ خوبی انجام میدن ؟
  • آیا مردان به‌ عنوان قطب اقتصادی خانواده ، توان برطرف کردن نیازهای خانواده رو دارن ؟
  • آیا اگر زنی سرپرست خانوار باشه با درآمد کارمندی اموراتش می‌گذره ؟
  • زنان کارمندی که سرپرست خانواده هستند، با فشارهای اقتصادی توان روحی شغل دوم رو دارن ؟
  • برای زنان کارمند که حقوق معلوم و معینی دارند، تورم چه جایگاهی  در برنامه‌ ریزی اقتصادی‌ شون داره ؟
  • اگر زنان کارمند در یک دوره خاص نیازمند شغل دیگه ای باشند چگونه می‌ توانند پروسه رسیدن به شغل موقت را طی کنند و پس از رفع نیاز، اون رو ترک کنند ؟

و سؤالات بسیار دیگری که راجع به شغل خانم ها مطرح میشه :

  • نکته دیگر  این هست که شغل خانم ها باید طوری باشد که اگه دارای فرزند هستند، زمان شغل دومشون با وظایف مادرانه شون تداخل نداشته باشد.

زنی که از صبح فرزندش را به مهدکودک یا به مدرسه میسپارد. در ساعات بعدازظهر، کودک یا نوجوان اون خانم به حضور وی در منزل نیاز دارند. هم از جهت رفع نیاز عاطفی و هم ایجاد آرامش و امنیت در خانه که شامل ردیف کردن شرایط امن خانه ، تهیه غذا ، آماده کردن لباس و رسیدگی به امور درسی فرزندانش هست. لذا طبق برخی شرایط، کسب و کار زنانه می‌بایست از لحاظ زمانی و بعضاً مکانی سیال بوده که بُعد اقتصادی به ابعاد روانی و عاطفی خود و فرزند (و همسرش) آسیب نزند.

  • نکته آخر هم آن است که علیرغم سوق جامعه به سمت مدرنیته، جایگاه زن در خانواده به حدی جدی است که حضور کمرنگ وی می‌تواند ضربات جدی به دیواره خانواده و اجتماع بزند.

هیچ مهمانی خانوادگی بدون حضور مادر خانواده خصوصاً در منزل همان خانواده جالب نخواهد بود. هیچ فرزند یا همسری تحمل غیبت طولانی‌مدت و مداوم زن خانواده را برنمی‌تابد و خانه و زندگی هرچقدر زیبا ، بدون وجود و حضور زن آن خانه، دوست‌داشتنی نیست. لذا درصورتی ‌که مجبور هستید برای مشغول شدن به شغل دیگری اقدام کنید، این مقاله را مطالعه کرده، ایده بگیرید، فکر کنید و سپس با توجه به شرایط خود بدان اقدام نمایید.

 

اصلی‌ترین سؤالی که مطرح می‌شود این است که برای زنان کارمند چه مشاغل دومی وجود دارد؟ یا زنان کارمند به چه مشاغل دومی می‌توانند مشغول شوند؟

(زیرا با توجه به پر بودن ساعات صبح و ظهر آنان، برای تصدی برخی مشاغل با محدودیت مواجه هستند).

بر اساس این سؤال و نکاتی که در بالا بدان اشاره شد، خانم‌های کارمند را از لحاظ لزوم حضور فیزیکی و زمانی در منزل به دو گروه تقسیم می‌کنیم:

  • آنان که با محدودیت مواجه هستند.
  • آنان که محدودیتی ندارند.
  • در اولین گام سراغ مشاغلی می‌ رویم که برای کارمندان خانمی مناسب است که با محدودیت برای عدم حضور در ساعات عصر و پایانی روز مواجه هستند .

مشاغلی که به این گروه عزیز پیشنهاد می‌شود و آموزش کار در منزل برای خانم ها از این قرار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کی از دغدغه های خانم ها داشتن شغلی پردرآمد است. زنان در هر عرصه ای که تحصیلات و تخصص کسب می کنند میتوانند موفق عمل کنند اما گاهی اوقات موقعیت های مناسب و شغل های پردرآمد متناسب با آنها را باید بشناسند تا درآمد خوبی داشته باشند. یک شغل خوب و پردرآمد باعث بالا رفتن استقلال مالی خانم ها و بالا رفتن اعتماد به نفس آنها می شود. در این بخش از bememim به معرفی شغل های پردرآمد می پردازیم.

 

شغل های پر درآمد و جذاب برای خانم ها

 

روانشناس

یکی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل برای خانم ها روانشناسی است زیرا خانم ها در درک احساسات و مشکلات افراد توانایی بالاتری از آقایان دارند. این شغل در میان خانم ها محبوبیت زیادی دارد.

پزشک عمومی

سلامت جسم و بدن همیشه برای افراد مهم است و مردم همیشه، حتی بدون آنکه خود بخواهند به پزشکان نیاز دارند. اکثر بیماران برای درمان بیماری خود نزد پزشکان عمومی می روند تا این افراد با معاینه و انجام آزمایش های مختلف بیماری را تشخیص داده و درمان را آغاز نمایند بنابراین پزشکان عمومی درآمد خوبی دارند. پزشک عمومی در صورت نیاز بیماران را به پزشکان متخصص ارجاع می دهند.

 

 

آرایش و زیبایی

امروزه بسیاری از خانم ها مدت زمان زیادی از وقت خود را در آرایشگاه ها می گذرانند و زیبا بودن برایشان اهمیت فراوانی دارد. بنابراین آرایشگری یکی از پردرآمدترین شغل ها برای خانم هاست. در این حرفه آموزش لازم را ببینید و توانایی لازم برای کارها و خدمات زیبایی مانند کاشت ناخن،اکستیشن و... را کسب نمایید تا صاحب یکی از مشاغل پر درآمد شوید. شما می توانید در کنار این شغل لوازم آرایشی نیز بفروشید و از این طریق نیز کسب درآمد نمایید.

داروسازی

یکی از بهترین شغل ها برای خانم ها داروسازی است. نیاز به ساخت دارو و فروش آن به بیماران حتی در سخت ترین شرایط اقتصادی سبب شده که همواره جامعه به وجود داروسازان نیازمند باشد بنابراین با توجه به نیاز بازار به این افراد، داروسازان حقوق و درآمد بالایی دارند. بسیاری از داروسازان می توانند صاحب یک داروخانه شوند یا به عنوان مشاور در شرکت های دارویی به کار گرفته شوند.

متخصص روابط عمومی

قسمت روابط عمومی شرکت ها یک شغل پردرآمد برای زنان است. این افراد اطلاعات مورد نیاز مشتریان را جمع آوری کرده و در اختیار آنان قرار می دهند. کسانیکه در بخش روابط عمومی کار می کنند عموما درک خوبی از کسب و کار مورد نظر داشته و اطلاعات را به درستی انتقال می دهند.

پرستاری

یکی از کارهایی که زنان در آن حضور فعال تری نسبت به مردان دارند پرستاری است که درآمد خوبی نیز دارد. برای این شغل تحصیلات دانشگاهی نیاز است. امروزه می توان با شرکت در دوره های آموزشی، مهارت کمک پرستاری را کسب نمود. بیشتر پرستاران در بیمارستان ها مشغول به کار هستند، اما برخی نیز به مراقبت از سالمندان و یا حتی انکولوژی می پردازند.

خیاطی

یکی دیگر از شغل های پردرآمد زنان شغل خیاطی است. با یک چرخ خیاطی ساده می توانید انواع لباس را بدوزید. افزایش درآمد شما در این شغل بستگی به مهارت شما دارد بنابراین تبحر و مهارت کافی را کسب نمایید و برای مشتری هایتان وقت بگذارید. اگر در زمینه لباس مجلسی و عروس کار کنید، درآمدتان بیشتر است.

وبلاگ نویسی

یکی از کارهای تقریبا ساده و خلاقانه ای که خانم ها می توانند در خانه انجام دهند، وبلاگ نویسی یا فعالیت هدفمند در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است. برای انجام این کار آنها باید در نویسندگی توانا باشند تا بتوانند از طریق وبلاگ نویسی یا ساخت صفحات در شبکه های اجتماعی کسب درآمد نمایند.

 

 

مدیر استراتژی

مدیریت استراتژیک شناسایی و توصیف استراتژی هایی است که مدیران می توانند جهت رسیدن به عملکرد بهتر و مزیت رقابتی برای سازمان خود انجام دهند.بررسی وضعیت، آمارها و درآمد کمپانی و ارائه راه های مناسب برای دستیابی به اهداف از وظایف یک مدیر استراتژی است.

مترجم زبان

مترجمی یکی دیگر از شغل هایی است که خانم ها میتوانند از آن در آمد خوبی کسب کنند. یک مترجم زبان براحتی میتواند متون را ترجمه کرده و از آن درآمد خوبی کسب نماید.

کارهای هنری

خانم ها دارای روحیه ظریف و همچنین سلیقه خوبی می باشند بنابراین در انجام کارهای هنری توانا هستند. از کارهای هنری میتوان به نمد دوزی، شمع سازی، کار با چوب، چرم دوزی، عثمان دوزی و … اشاره کرد. در انجام این کارها تبحر کافی را کسب نمایید و تبلیغات خوبی انجام دهید تا به در آمد بالایی برسید.

تدریس خصوصی

تدریس خصوصی در زمینه درسی، هنری، آشپزی و... درآمد خوبی دارد و مبلغ آن ساعتی حساب می شود. اگر خوب تبلیغ کنید، در این زمینه درآمد خوبی خواهید داشت.

عکاسی

اکثر مردم حداقل چند بار در زندگی خود برای داشتن عکس حرفه ای به آتلیه های عکاسی می کنند. بنابراین عکاسی یک شغل خوب و درآمدزا برای خانم ها است. برای رسیدن به این حرفه در کلاس های آموزش عکاسی، شرکت کرده و در طول کلاس مهارت خود را بالا ببرید. برای عکاسی کافی است یک دوربین حرفه ای بخرید و تا چندین سال از آن استفاده کنید.

 

 

برنامه نویس کامپیوتری

برنامه نویسی یکی از مهم ترین مهارت هایی است که برای خانم ها بسیار مناسب است زیرا مزایایی مانند دور کاری و انجام پروژه ای کارها را دارد. هر ساله، بر تعداد موقعیت های شغلی که مرتبط با برنامه نویسی هستند و یا پیش نیاز اصلی آن ها برنامه نویسی است، افزوده می شود. بازنویسی، رفع ایراد، نگهداری و تست کردن اپلیکیشن ها و در کل ساخت و توسعه نرم افزارهای مختلف کار یک برنامه نویس است، همچنین او باید برنامه های مختلف در سیستم عامل ها و پلتفرم های متفاوت را داشته باشد و به برخی از زبان های برنامه نویسی مسلط باشد.

وکالت

بسیاری از مردم برای مسائلی مانند طلاق و جدایی، تقسیم ارث و میراث، کش مکش راجع به یک ملک و... نیازمند وکیل هستند. این شغل برای خانم ها شغل خوبی است زیرا حضور زنان وکیل در حمایت از حقوق زنان بسیار تاثیرگذار است، خانم ها به خاطر جنسیت یکسان با زنان وکیل، احساس راحتی بیشتری با آنان می کنند و در نتیجه در مسائل مربوط به حقوق زن، مراجعات خانم ها بیشتر به سوی وکلای خانم است.

طراحی لباس

چنانچه در نمناک عنوان کرده ایم طراحی لباس یکی از مهم ترین و پردرآمدترین مشاغل محسوب شده و تبدیل به یک صنعت شده است. برای ورود به این شغل، علاقمندان باید دانش و تخصص لازم را کسب کنند. اگر به این شغل علاقه دارید می توانید بدون داشتن سرمایه اولیه، لباس هایی که در ذهن دارید را طراحی کنید و تولید نمایید. پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال یک کار جدید و پر در آمد هستید طراحی لباس گزینه مناسبی است.

 

 

بانکداری و آموزش

یکی از مشاغل پرطرفدار در میان زنان بانکداری است. امنیت کاری، ثبات حقوقی و دسترسی به مزایایی مانند وام ها سبب شده که زنان به این شغل روی آورند.

اپتومتریست

اپتومتریست ها چشم بیماران را بررسی نموده و با انجام تست های مخصوص بینایی سنجی مشکل آنها را رفع می کنند.مشخص کردن شماره عینک، پیدا کردن ایرادات مختلف بینایی در افراد و معاینه سرپایی جراحات و ایرادات چشمی از جمله کارهای اپتومتریست است.

 

 

 

 

 

کارهای هنری مخصوص مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

 

 

۱- کار های هنری آشپزخانه‌ای

اصولاً کار های آشپزخانه ای جز مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان خانه‌دار و یا کارمند به حساب می‌آید که بسیار ساده هم هستند چون که هرکسی در خانه خودش آشپزخانه دارد ومی تواند انواع کارهای مربوط به خانه‌اش را انجام دهد.

بنابراین می توان کارهای هنری آشپزخانه ای را برای شغل خانم ها ، به عنوان کسب و کاری خوب و درآمدزا در نظر گرفت.

  • پخت مربا ، تهیه پیاز داغ ، سیر داغ و بادمجان سرخ‌ کرده : زنان کارمند پس از پایان ساعت کاری و به‌ منظور درآمد زایی، می‌ توانند به پخت مربا بپردازند و آن را بفروشند .
  • پاک کردن سبزی ، شستن و سرخ کردن آن : این کار هم مانند پیشنهاد قبلی ، شغلیست که با حضور خانم در منزل انجام می‌ شود .
  • پخت کیک ، بیسکوییت ، شیرینی ، کاپ کیک و … : این شغل دوم جدای از جذابیت‌ های رنگی که دارد ، فرزندان شما را سر شوق می‎‌ آورد و آنان را همراهتان می‌ کند و از این شغل دوم شما بسیار خرسند خواهند بود .
  • تهیه غذای خانگی : پخت غذای خانگی برای پخش به‌ عنوان ناهار افرادی که تمایلی به فست فود ها ندارند و امکان داشتن غذای خانگی در محل کارشان فراهم نیست، گزینه مناسبی است .
  • تهیه انواع ترشی و شور : این پیشنهاد هم پیشنهاد خوشمزه بعدی ما به‌عنوان شغل دوم برای خانم‌های کارمند است تا با آموزش کار در منزل برای خانم ها بتوانند چند شغل را به راحتی انجام دهند.

 

 

۲- کار های هنری دستی

زمانی که به معرفی کسب و کار زنانه می پردازیم ،می باسیت به تمام جنبه ها و ابعاد زندگی خانم ها نیز توجه کنیم. برخی از خانم ها که کارمند می باشند ،می توانند پس از بازگشت به منزل برای کسب درآمد بیشتر به کارهای هنری دستی بپردازند.

نقاشی ، طراحی و خطاطی : این هنر پرهیجان و رنگی ، مایه آرامش روان انسان است . در کنار آرام‌ش بخشی آن می‌توان به سه صورت از آن درآمد زایی کنید :

  • آموزش آن به متقاضیان در منزل خودتان
  • فروش تابلو های هنری‌ تان
  • انجام کار سفارشی

 

 

۳- نواختن موسیقی 

خانم‌ های کارمند با این هنر خوش‌ نوا به دو صورت می‌ توانید هم ‌کسب درآمد داشته باشید ، هم لذت ببرید و در خانه کنار فرزندانتان باشید پس یکی از ایده های پولساز برای بانوان است.

  • تهیه آلبوم و فروش آن
  • آموزش آن به متقاضیان در منزل خودتان

 

 

۴- نمد دوزی

یکی از کار های هنری که به زنان کارمند و خانم هایی که آموزش کار در منزل برای خانم ها  سنگین فرض می کنند، پیشنهاد می‌ شود دوخت نمد است . نمد ها برای مصارف گوناگون عرضه می‌ شوند .

تزیین و اکسسوری اتاق کودک ، آشپزخانه ، اتاق‌خواب ، گل سر و دیگر محصولاتی که به علت قیمت مناسب و تنوع رنگ گزینه‌ های خوبی برای خریداران است، افراد زیادی را بر آن داشته تا بدین هنر زیبا روی آورند .

 

 

۵- آرایشگری

خانم‌ های کارمندی که هنر آرایشگری را بلدند. می‌ توانند در منزل خود اتاقی را بدین کار اختصاص داده و ساعاتی که پس از ساعات اداری در منزل هستند را درآمد کسب کنند. ایراد این کار آن است که فقط مشتری‌ های صبح را از دست می‌دهند. اما حسنش به این است که اگر کارتان خوب باشد مشتری زمانش را با شما تنظیم خواهد کرد. این کار درآمد بسیار خوبی دارد.

۶- قلاب‌ بافی

یکی دیگر از کارهایی که خانم‌ های کارمند زمان حضور در منزل به‌ عنوان شغل دوم می‌ توانند انجام دهند، قلاب‌ بافی است. چندی پیش قلاب‌ بافی‌ها برای رومیزی بسیار مد بود اما امروزه قلاب‌ بافی‌های روی لباس و بافت‌ های گوناگون مد شده است.

 

 

۷- خیاطی

خانم کارمند با آموزش هنر خیاطی، می‌تواند ساعات حضور در منزل را بدان اختصاص دهد و از درآمد بالای آن به‌عنوان شغل دوم لذت ببرد. دغدغه بیشتر زنان شاغل (خصوصاً اگر همسر و مادر هم باشند) با آقایان شاغل تفاوت‌هایی دارد. خودشان ، خانواده و اجتماع برای آنان محدودیت‌هایی قائل می‌باشند .

کسب و کار زنانه در زندگی افراد خانواده به میزان بسیار زیادی تاثیر گذار خواهد بود ،بنابراین شما به عنوان یک خانم می بایست خیلی به این مسئله توجه کنید.

هنر دیگری که به خانم کارمند پیشنهاد می‌ دهیم انجام هنر انواع دوخت‌ های زیبا روی لباس است. مانند مروارید دوزی، گلدوزی ، دوخت‌های با کامو ا، نگین دوزی ، پولک و منجوق‌دوزی و … . اگر هنر خیاطی را به‌ عنوان شغل دوم انتخاب کرده باشید

۸- دوخت‌ های هنری روی لباس

داشتن هنر دوخت‌ های گوناگون روی لباس ، کنار خیاطی ، می تواند در درآمد زایی بسیار بیشتر شما مؤثر باشد .

۹- بافتنی

هنر بسیار آرام‌ بخش و جذاب بعدی که پیشنهاد ما به خانم کارمند جویای شغل دوم است، غرق شدن در دنیای رنگ‌هاست .

این هنر وابسته به فصل خاصی نیست و می‌توان سفارش‌ ها زمستان بعدی را از بهار دریافت کرده و شروع به بافتن کنید . خانم کارمند ! شغل دومتان را رنگارنگ ببافید، لذت ببرید و پول بگیرید .

آرامش داشتن برای شغل خانم ها می تواند بسیار مهم باشد و شما با انتخاب کسب و کارهایی که بیشتر زمان آن در اختیار خودتان است می توانید این آرامش را هم به افراد خانواده تزریق کنید و با آموزش کار در منزل برای خانم ها، آنها را در جهت یک فرایند قوی و روبه جلو قرار دهید.

 

 

۱۰- قالی‌بافی

بافت قالی از آن دسته هنرهای زیبایی است که به مهارت احتیاج دارد. خانم کارمند به‌عنوان شغل دوم می‌تواند آن را انتخاب کرده و بدان بپردازد .

 

کارهای غیر هنری مخصوص مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

در معرفی کسب و کار زنانه باید به این نکته نیز توجه کرد که کارهای غیر هنری نیز شامل دو گروه است .

  • کارهایی که نیازمند کسب مهارت یا سرمایه اولیه زیادی باشد .
  • کارهایی که نیازمند کسب مهارت خاصی نیست یا سرمایه اولیه زیادی نمی‌ خواهد .

ما در این پیشنهاد‌ ها هر دو گروه را با هم جمع‌ آوری کرده‌ ایم زیرا داشتن یا نداشتن مهارت برای افراد گوناگون متفاوت است و همچنین میزان سرمایه .

1- پرورش گیاهان دارویی

یکی از هیجان‌ انگیزترین مشاغل دوم برای خانم کارمند، پرورش گیاهان دارویی است. شما در عین‌ حال که از فضای بصری ایجاد شده در خانه لذت می‌ برید و هوای بهتری استشمام می‌ کنید ، می‌ توانید درآمد زایی بسیاری هم در خلال آن داشته باشید . حیاط منزل ، بالکن و پشت‌ بام خانه و حتی گلدان‌ های داخل خانه برای پرورش گیاهان دارویی مناسب است . مهارت آن کسب کردنی است اما نه با هزینه زیاد و همچنین سرمایه‌گذاری زیادی نیاز ندارد .

 

 

2- پرورش گیاهان آپارتمانی

شغل پیشنهادی بعدی به‌عنوان شغل دوم به خانم کارمند، پرورش گیاهان آپارتمانی است که باعث درآمد زایی کسب و کار زنانه می شود. این کار نیز مانند پرورش گیاهان دارویی محسنات زیادی دارد و همچنین به فصل خاصی مربوط نبوده و درآمد خوبی هم دارد .

3- تایپ

کار پیشنهادی بعدی ما برای خانم‌های کارمند ، انجام امور تایپ است. مهارت انجام تایپ را معمولاً در مدارس آموزش می‌ دهند و اگر آن را بلد نیستید به‌ راحتی از طریق اینترنت می‌ت وانید بیاموزید. برای انجام آن هم می‌ توان به محل کار